søndag 11. mars 2012

Tid for retro!


Hos Scraphaugen har vi DTene lekt oss masse med en retropakke
- og jeg kan love dere at det ble mange flotte kreasjoner med "gamle" mønsterark *lol*
Denne stilige retro-pakken har vi delt inn i tre deler:
* LO
* KORT
* ALTERED
Min RETRO-pakke så slik ut:
Og slik ble min retroLO:
Bildene jeg valgte å bruke er fra jeg var hårmodell (brudehårmodell bla) i 1999
:-)
Materialer jeg har brukt fra pakken:Urban Lily - Extreme retro, sølvkartong, primablomster.I tillegg har jeg brukt: Brun Bazzill, QK instant photo, thickers, 3 str på retropuncher og bling it fra Basic Grey.
Til kortdelen laget jeg et julekort faktisk *lol*
Jeg har på dette retrokortet brukt mønsterark
og to blomster fra pakken,
ellers har jeg brukt en grønn gammel knapp,
grønn scrappers floss, chestnut roan til å sverte kantene,
straw kartong og embossing på motivet.
Inni kortet er det god plass til både bilde og å
skrive en julehilsen :-)
Mønstersaka kom til nytte igjen også *lol*
Litt vanskelig å få frem den virkelige fargen
på embossingpulveret på bildet,
men det er rett og slett litt grønn-gull-hvitt
:-)
Kanskje du også har retroark liggende bakerst/nederst i papirbunken din?
Ta de frem og kos deg med dem
- og link gjerne til bloggen din så vi kan få se
:-)
Til den siste delen ALTERED ble resultatet slik:
Til 3. del av retroartikkelen har jeg laget en blyantholder, som datteren min
skal få og ha på skrivepulten sin.Utgangspunktet er en maisboks som er godt
vasket i oppvaskmaskinen, og så er det pyntet.Fra pakken har jeg brukt
mønsterarket Daydream fra Sassafrasslass og en mørk rosa blomst.I tillegg
har jeg brukt gul og hvit hyssing, brads fra Making Memories.Stempelet jeg
har brukt er et Magnolia-stempel fra Scraphaugen og det heter Sweet Crazy Love.
Jeg har fargelagt med Pro Makers og så tok jeg på litt stickles - Frosted Lace -
på blusen og rosa.
Med så mange flotte retroark så
måtte jeg bare lage et tråsnellekort også, og disse synes jeg er kjempe fine
:-)Det ble et bursdagskort denne gangen.Fra pakken har jeg brukt
mønsterarket Hope fra Crate Paper og en grønn blomst.I tillegg har jeg brukt
en tråsnelle (selvsagt *lol*) som jeg har kjøpt på en lokal caf/butikk, hyssing,
dekorkroner i gull og gratulererstempel fra Kort & Godt.
Se hva DT-Linda og DT-Guro har laget av sine pakker også:
Takk for at du tittet innom :-)
Hege

Ingen kommentarer: